دارکوب

جنگل در آتش است و دارکوب دیوانه وار می کوبد به دار؛ دلم به حال مرغان عشق می سوزد که بی خبر از زمان، به هم دانه تعارف می کنند...

دارکوب

جنگل در آتش است و دارکوب دیوانه وار می کوبد به دار؛ دلم به حال مرغان عشق می سوزد که بی خبر از زمان، به هم دانه تعارف می کنند...

پایان یک نوستالوژی


شرکت یاهو رسما اعلام کرده تا 15 مرداد ماه برنامه یاهو مسنجر رو منسوخ میکند.

 برنامه ای که یک زمانی تنها پل ارتباطی ما بود با آدمهای دنیای مجازی، دارد به گور سپرده می شود. هر چند که بودنش هم دیگر بیفایده است وقتی که غول های بی شاخ و دمی مثل تلگرام و واتس اپ و شبکه های اجتماعی پرزرق و برق دارند زمین را به تصرف خودشان در می آورند.

 یاهو مسنجر دارد می رود تا به جمع نوارهای کاست بپیوندد، می رود پیش مودم های دایال آپ با آن صداهای عجیب و غریب و دوست داشتنی موقع کانکت شدنشان.. دارد دست تکان می دهد و کوله بارش را با تمام خاطراتی که برای  نسل دهه من به یادگار باقی گذاشته می بندد و می رود.

 یادتان می آید؟  چند نفرتان توی ده سال گذشته با  یاهومسنجر "عشق" را تجربه کرده اید؟ چه شبها که نشسته بوده ایم پای کامپیوترهای رومیزی مان و زل زده ایم به صفحه مانیتور تا صفحه جادویی مسنجر برایمان باز بشود و "چت" کنیم، حوصله مان که سر رفت "Buzz" بفرستیم و به طرفمان بفهمانیم که حواست کجاست..،بعد حرفهای دلمان را فینگلیش بنویسیم و بفرستیم برای همدیگر.. 

یاهو مسنجر برای نسل من فقط یک پیام رسان نبود، یک رفیق بود. رفیق با معرفتی که هر وقت دلمان می گرفت می رفتیم سراغش.لیست  آیدی ها را نگاه می کردیم تا ببینیم چراغ کدامشان روشن است تا بشود هم صحبت دلتنگی هامان. بماند که بعضی ها آنقدر بی معرفت بودند که invisible می آمدند و می رفتند و چراغشان برای ما خاموش بود..

حالا دیگر آن روزها گذشته. چهارده سال گذشته از روزی که من اولین آیدی یاهومسنجرم را درست کردم. هنوز هم دارمش. پسوردش هم یادم هست. شاید توی این چند روز به صرافت افتادم و مسنجر را نصب کردم روی سیستمم تا برای آخرین بار نگاهی بیندازم به لیست آیدی های خاموشم.. آیدی هایی که هر کدامشان برای خود قصه ای داشتتند و حکایتی..

پانزدهم مرداد یاهو مسنجر خاموش می شود. آن شکلک زرد رنگ خندان برای همیشه از خنده باز می ماند تا ما بمانیم با دنیایی که اسمارت فون ها دارند خفه اش می کنند. دنیایی که دیگر یاهومسنجر ندارد. کاست ندارد. دایال آپ ندارد. همه چیز دارد ولی هیچ چیز ندارد. دنیایی که دیگر مثل قبل شناختنش آسان نیست...

خداحافظ پیام رسان. خداحافظ..

نظرات 3 + ارسال نظر
علیرضا سه‌شنبه 25 خرداد 1395 ساعت 02:07 http://www.igoftogo.ir

خیلی قشنگ نوشتی دمت گرم
یادش بخیر
اون روم هایی که پز تبلیغ وی پی ان و وبکم سوسکی بود خخ
مرسی

علی کافه چی دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت 16:23

یادش بخیر
اسمم و گذاشته بودم سنگفرش :|
ساعت 3 نصفه شب سیم تلفن و می کشیدم و می بردم تو اتاقم که وصل بشم به اینترنت و بابام نفهمه
بعد از کلی قیژ قیژ کردن وصل می شد! رستگاری در ساعت 3 صبح!
با هرکسی هم چت می کردم اگه دختر بود کلی قلبم تاپ تاپ می کرد و مکالمه م هم از اسم و سن و محل سکونت فراتر نمی رفت و همونجا همه چیز تموم میشد! هیچ حرفی واسه گفتن نداشتم انگار
چقدر خودم و دختر جا می زدم و با پسرا چت می کردم و غش غش می خندیدم از حرفاشون..

هعی...
یادش بخیر...

ما نسلی بودیم که زود تموم شدیم.
همه چیزمون زود تموم شد.
مویز شدیم در عین غورگی...

بهار دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت 03:40 http://likespring.blogsky.com

وای چقدر دلم گرفت...یادش بخیر...منم سیزده سال پیش اولین ایدیم رو درست کردم.رمزش سالهاست یادم رفته.
یادش بخیرررر
شکلک خندون مهربون و دوست داشتنی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.